Nowe modele w rodzinie otwartych łodzi Buster Magnum

INFORMACJA PRASOWA

Nowe modele w rodzinie otwartych łodzi Buster Magnum

Stocznia Buster Boats odświeża istniejącą od 1990 roku, klasyczną gamę dużych, otwartych łodzi Buster Magnum. Nowe modele na sezon 2018 – Buster Magnum i Buster SuperMagnum napędzane silnikami zaburtowymi Yamahy – są jeszcze większe i wydajniejsze pod względem osiągów niż wcześniej.

„Tym, co nasze łodzie mają ze sobą wspólnego, jest łatwość manewrowania, doskonała stabilność nawet przy znacznych prędkościach oraz bezpieczeństwo i przewidywalna charakterystyka prowadzenia” – mówi Anders Kurtén, dyrektor ds. rozwoju produktu Buster Boats.

Nowy Buster Magnum to jednostka otwarta, o długości 7,2 m, zaprojektowana na osiem osób. Największym przewidzianym do niej silnikiem zaburtowym jest Yamaha F225. Większy brat Magnum, 7,7-metrowy SuperMagnum jest certyfikowany na dziesięć osób i z silnikiem Yamaha F350 V8 osiąga prędkość 57 węzłów.

Solidny, robiący wrażenie wygląd obu premierowych jednostek nawiązuje do 10-metrowego Bustera Phantom, który wieńczy gamę modelową. Koncepcja marki zorientowana na praktyczne zastosowanie przejawia się w postaci aluminiowej konstrukcji kadłubów i pokładów obu łodzi, ciemnoszarych konsoli oraz okuć ze stali nierdzewnej.

Oba modele są seryjnie wyposażone w 16-calowy wyświetlacz Buster Q Smart Display, który pokazuje wszelkie niezbędne dla sternika informacje, m.in. mapy, instrukcje obsługi, wskazania pogodowe i dane pracy silnika.

Już ponad 5000 łodzi Buster Magnum na wodzie

W trakcie swej niemal 30-letniej historii Buster Magnum zyskał w krajach nordyckich sławę łodzi wszechczasów w kategorii jednostek klasy dużej. Nowe modele to już szósta generacja rodziny Magnum – podążająca śladem trzech poprzednich Magnum, oryginalnej SuperMagnum oraz Magnum M5.

Licząc łącznie, nabywców znalazło już ponad 5000 łodzi Buster Magnum wcześniejszych generacji. Ten „nieustraszony” model z racji wysokich osiągów ceniony jest szczególnie na atlantyckich wybrzeżach Norwegii i Szwecji, czyli tam, gdzie warunki wodne są szczególnie trudne.

Obie nowe jednostki Buster Magnum liczą ponad 7 metrów i są zauważalnie większe od poprzedników. 27 lat temu pierwszy Magnum o długości nieco ponad 6 metrów był uważany za dużą łódź otwartą, a jej 150-konny silnik reprezentował „brutalną” moc wśród jednostek typu otwartego.

Największa modernizacja Bustera Magnum miała jak dotąd miejsce na początku 2000 roku, kiedy to dopuszczalna moc napędu wzrosła do 225 KM, a długość kadłuba – do niemal 7 metrów. Kolejnym krokiem była premiera SuperMagnum w 2013 roku – pierwszej łodzi stoczni skonstruowanej z myślą o napędzie silnikiem zaburtowym Yamaha F300.

Premierowy Buster Magnum

Buster Magnum czwartej generacji jest wyraźnie potężniejszy w porównaniu z poprzednikiem: długość kadłuba wzrosła o 30 cm, a szerokość wewnętrzna o 20 cm. Za sprawą nowoczesnego i eleganckiego designu, nowy model przypomina z wyglądu większy, siostrzany Phantom.

„Nowy Magnum zachowuje charakter dużej łodzi, a jego charakterystyka prowadzenia jest wyraźnie korzystniejsza niż poprzednio, co zostało uzyskane dzięki nowej konstrukcji kadłuba i relokacji środka ciężkości do tyłu. Na lepsze osiągi wpływa zaostrzona bryła kadłuba oraz trzy pary agresywnych wzmocnień poszycia, co na pewno zwiększa frajdę ślizgu po wodzie” – mówi dalej Anders Kurtén.

Najniższa moc napędu wzrosła do poziomu 175 KM, a największym dopuszczalnym silnikiem dla Magnum jest teraz 225-konna Yamaha V6, zdolna rozpędzić łódź aż do 47 węzłów. Niemal dwukrotnie większy zbiornik paliwa (300 litrów) zapewnia znaczne wydłużenie zasięgu pływania jednostki z jednego tankowania.

Dzięki optymalizacji zarysu kadłuba i wspomnianym wzmocnieniom, nowy Buster Magnum wykazuje osiągi porównywalne z poprzednikiem o identycznej mocy napędu – pomimo zwiększenia długości i nieznacznego wzrostu masy własnej. Tak jak poprzednio mieści maksymalnie osiem osób.

Nowość – Buster SuperMagnum

Nowy Buster SuperMagnum jest następcą dwóch wcześniejszych modeli – MY 2013 oraz Magnum M5. Wymiary łodzi są znacznie większe niż poprzednio: kadłub zyskał na długości dobre 50 cm oraz 30 cm na szerokości w linii wodnej. Seryjne siedzenia w kształcie litery U zapewniają miejsce dla 10 osób.

„SuperMagnum to godny następca obu poprzednich modeli. Koncentrując się na lepszych osiągach, nie poszliśmy jednak na kompromis w zakresie realnego bezpieczeństwa i przewidywalnej charakterystyki prowadzenia” – mówi Anders Kurtén.

Najmocniejszy silnik przewidziany do napędu SuperMagnum to imponujący F350 V8 o pojemności 5,3 litra, pozwalający na osiągnięcie prędkości 57 węzłów. Możliwe jest także zastosowanie innego silnika z gamy Yamahy, o mocy od 250 KM, zaś 400-litrowy zbiornik paliwa zwiększa zasięg pływania.

Wybór silnika jakże dosadnie określa naturę danej łodzi. Z 300-konnym silnikiem Yamaha F300 V6 SuperMagnum staje się idealną jednostką do codziennego pływania, przy czym konsumpcja paliwa pozostaje na podobnym poziomie jak w poprzednim modelu. Wyposażona w najpotężniejszy silnik w gamie Yamahy – F350 V8 – zamienia się w jednostkę do bardzo szybkiego pływania również w mniej korzystnych warunkach pogodowych.

Nowe łodzie linii Buster Magnum stanowią ofertę na sezon 2018.

Dane techniczne:

 

Nowy Magnum 2018    

Długość                               7,20 m

Szerokość           2,50 m

Masa własna     1195 kg

Zanurzenie         0,54 m

Kadłub V o kącie 21 stopni

Liczba osób        8

Zakres mocy silnika        175-225 KM

Kategoria wału napędowego    XL

Pojemność zbiornika paliwa       300 l

Maksymalna prędkość na wodzie           47 węzłów

 

Nowy SuperMagnum 2018

Długość                               7,70 m

Szerokość           2,50 m

Masa własna     1395 kg

Zanurzenie         0,54 m

Kadłub V o kącie 21 stopni

Liczba osób        10

Zakres mocy silnika        250-350 KM

Kategoria wału napędowego    XL

Pojemność zbiornika paliwa       400 l

Maksymalna prędkość na wodzie           57 węzłów